Strona: 118 | #118 |
Spis treści rodziału 5 |
? |
Budowa zdania i jego elementy, szyk przestawny w zdaniu oznajmującym. Krótkie informację opisujące podstawowe dane osób: nazwisko, pochodzenie, wiek, hobby itp.
|
Hallo, ich bin Fritz - hallo, jestem Fritz. |
Strona: 119 | #115 |
Budowa zdania |
? |
| - zdanie - szyk przestawny
- zdanie - zdanie oznajmujące
|
Informacje podstawowe na temat budowy zdania w języku niemieckim. Podstawowe elementy zdania. Szyk prosty oraz przestawny, charakterystyczne cechy zdania.
|
Teoria, wykład |
Strona: 120 | #54 |
Rekonstrukcja zdania |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść", taka aby zrekonstruować zdanie.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 121 | #101 |
Zdania oznajmujące |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść", taka aby zrekonstruować zdanie.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 122 | #102 |
Zdania oznajmujące |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść", taka aby zrekonstruować zdanie.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 123 | #103 |
Zdania oznajmujące |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść", taka aby zrekonstruować zdanie.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 124 | #104 |
Zdania oznajmujące |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść" oraz wpisywanie brakujących elementów zdania.
|
Wpisz, przeciągnij i upuść |
Strona: 125 | #105 |
Zdania oznajmujące |
? |
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść" oraz wpisywanie brakujących elementów zdania.
|
Wpisz, przeciągnij i upuść |
Strona: 126 | #106 |
Zdania oznajmujące |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Porządkowanie gotowych elementów zdania metodą "przeciągnij i upuść" oraz wpisywanie brakujących elementów zdania.
|
Wpisz, przeciągnij i upuść |
Strona: 127 | #109 |
Zdania oznajmujące |
? |
- biografia - krótka prezentacja
| - zdanie - zdanie oznajmujące
|
Samodzielne pisanie zdania, stosowanie do informacji zawartych w ćwiczeniu.
|
Wpisywanie odpowiedzi |
Strona: 128 | #140 |
Szyk przestawny, a miejsce czasownika |
? |
- podróżowanie - ruch i miejsce
| - zdanie - szyk przestawny
- zdanie - zdanie oznajmujące
|
Zdania zarówno o szyku prostym jak i przestawnym. Miejsce czasownika w tak powstałych zdaniach.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 129 | #138 |
Szyk przestawny |
? |
- podróżowanie - ruch i miejsce
| - zdanie - szyk przestawny
- zdanie - zdanie oznajmujące
|
Szyk przestawny zdania w praktyce. Umiejętne przestawianie wyrazów tak, aby powstające zdanie było zdaniem o szyku przestawnym.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 130 | #139 |
Szyk prosty i przestawny |
? |
| - zdanie - szyk przestawny
- zdanie - zdanie oznajmujące
|
Zdania zarówno o szyku prostym jak i przestawnym. Miejsce czasownika w tak powstałych zdaniach.
|
Przeciągnij i upuść |
Strona: 131 | #141 |
Szyk przestawny zdania |
? |
| - zdanie - szyk przestawny
- zdanie - zdanie oznajmujące
|
Kompletowanie reszty zdania, gdy pierwsza jego część jest już określona.
|
Wpisywanie odpowiedzi |
Strona: 132 | #142 |
Szyk prosty i przestawny |
? |
- podróżowanie - ruch i miejsce
| - zdanie - szyk przestawny
- zdanie - zdanie oznajmujące
|
Użytkownik sam przekształca podane zdanie, toworząc każdy możliwy rodzaj szyku zdania, o ile jest to ciągle zdanie oznajmujące.
|
Wpisywanie odpowiedzi |
Strona: 133 | #144 |
Kraje, państwa, ich flagi |
? |
- geografia - państwa i kontynenty
| |
Wśród przypadkowo zestawionych grafik należy wybrać tę, która będzie odpowiadać wylosowanemu słowu.
|
Wybierz właściwą odpowiedź |
Strona: 134 | #145 |
Jaki to kraj? |
? |
- geografia - państwa i kontynenty
| |
Losowana jest grafika przedstawiająca pewien kraj. Na podstawie wylosowanej grafiki należy wybrać nazwę wylosowanego państwa z listy.
|
Wybierz właściwą odpowiedź |
Strona: 135 | #146 |
Jakie jest twoje hobby? |
? |
Ćwiczenie, które ma na celu pomóc w przyswojeniu słownictwa związanego z waszymi zainteresowaniami oraz hobby.
Użytkownik dokonuje wyboru właściwej odpowiedzi poprzez kliknięcie na stosowną grafikę w zależność wylosowanego wyrazu lub zwrotu.
|
Wybierz właściwą odpowiedź |
Strona: 136 | #147 |
Zaimki pytające - śpiewająco! |
? |
Na ekranie znajduję się symulacja fragmentu klawiatury pianina. Każdy klawisz opisany jest wybranym zaimkiem pytającym. Gdy na ekranie pojawiać się będą tłumaczenia tych zaimków, użytkownik powinien kliknąć na odpowiedni klawisz. Tak będzie powstawać melodia zapisana na stronie.
|
Wybierz właściwą odpowiedź |
Strona: 137 | #148 |
Państwa, miasta, języki |
? |
- geografia - języki
- geografia - państwa i kontynenty
| |
Porządkowanie tabeli zawierającej nazwy państw, ich stolice, oficjalny język danego kraju oraz narodowość.
|
Uporządkuj wyrazy |
Strona: 138 | #149 |
Kim będę, a kim chciałbym być. |
? |
Nauka nazw niektórych zawodów. Wybierz właściwą fotografię w zależność od wyświetlanej nazwy.
|
Wybierz właściwą odpowiedź. |
Strona: 139 | #151 |
Kto pyta nie błądzi. |
? |
Informacje podstawowe na temat budowy zdań pytających języka niemieckiego. Omówienie budowy, rodzajów oraz zasad konstruowania tychże zdań.
|
Zdania pytające, rodzaje, zasady |
Strona: 140 | #152 |
Wer bist du? - Kim jesteś? |
? |
|
Dopasuj odpowiedź |
Strona: 141 | #153 |
Jak to powinno być? |
? |
|
rekonstrukcja zdań |
Strona: 142 | #154 |
Fragen über Fragen |
? |
|
porządkowanie wyrazów |
Strona: 143 | #155 |
Ein Pronomen, bitte! - zaimek proszę! |
? |
|
wpisz odpowiedź |
Strona: 144 | #156 |
Ułóż pytania z podanych wyrazów |
? |
|
rozsypanka wyrazowa |
Strona: 145 | #157 |
Ułóż pytania z podanych wyrazów |
? |
|
rozsypanka wyrazowa |
Strona: 146 | #158 |
Uzupełnij brakujący wyraz |
? |
|
uzupełnij luki |
Strona: 147 | #159 |
Stwórz pytania do podkreślonych wyrazów |
? |
|
wpisywanie zdań |